EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Dzień dobry! Dzisiaj mamy pierwszy dzień grudnia, do Świąt Bożego Narodzenia coraz bliżej! 💚
Dzisiaj:
- poćwiczysz odejmowanie liczb,
- dowiesz się, co to odjemna, odjemnik i różnica,
- wypowiesz się na temat przeczytanego tekstu i znaczenia mody w życiu codziennym,
- wyjaśnisz znaczenie wybranych powiedzeń,
- poznasz zasadę pisania wybranych wyrazów z nie.
Podczas lekcji będę zwracać uwagę, czy:
- poprawnie wykonujesz obliczenia- odejmujesz,
- wypowiadasz się na podany temat,
- poprawnie piszesz wyrazy z nie,
- aktywnie uczestniczysz w zajęciach.
EDUKACJA MATEMATYCZNA:
Dziś rozpoczniemy od matematyki. Już dobrze wiesz, co to składniki i suma. Przypomnij sobie znaczenie tych pojęć:
Oprócz dodawania potrafisz również odejmować. Liczby w takim działaniu również mają swoje nazwy. Zobacz filmik by dowiedzieć się, jak je nazywamy:
odjemna odjąć odjemnik równa się różnica!
Zadanie:
- Podaj przykład równania, w którym odjemna wynosi 18.
- Podaj przykład równania, w którym odjemnik wynosi 10.
- Podaj przykład równania, w którym różnica wynosi 25.
Teraz wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 59.
Jeśli chcesz, możesz tu wrócić i poćwiczyć odejmowania z rozpisywaniem ⇨ ZAGRAJ W GRĘ
EDUKACJA POLONISTYCZNA:
Wczoraj rozmawialiśmy o jesiennej modzie. Ale czy ubrania zawsze wyglądały tak samo? Otóż nie. Na przestrzeni lat moda bardzo się zmieniła. Zobacz, jak zmienił się ubiór kobiet i mężczyzn na przestrzeni ostatnich 100 lat ⇩
1915 rok:
1925 rok:
Posłuchaj teraz opowiadania R. Witka pt. ,,W pogoni za modą". Znajdziesz je na stronie 18-19 w podręczniku.
Postaraj się samodzielnie ułożyć, ważne Twoim zdaniem, pytania do tekstu. Odpowiedz na nie.
Powiedz, jakie są pozytywne i negatywne oddziaływania mody. Dlaczego niektórzy ,,gonią za modą"?
Na koniec wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 17 i 18.
Miłego dnia!😊
Komentarze
Prześlij komentarz