JĘZYK NIEMIECKI

Hallo Kinder der ersten Klasse !

W tym tygodniu uczymy się tylko tego co jest na żółtym tle.

 

Heute ist Montag.

Dziś jest poniedziałek.

Heute ist der Kindertag in Polen!

Dziś jest dzień dziecka!

Lektion

Thema: Der Kindertag

 Dzień dziecka

Ich wünsche mir …  Życzę sobie …

Was wünschst du dir?   Co sobie życzysz?

Drucke aus, bemale oder zeichne!

Wydrukuj, pokoloruj lub narysuj samodzielnie w zeszycie!

            Sandkuchen/ Muffins



Ein Stück Torte mit Erdbeeren



               Eis mit Schillerlocken


*Was magst du an diesem Tag machen?

Co lubisz robić tego dnia?

Ich mag … Ja lubię …

Mal bitte!   NARYSUJ!



Heute ist Dienstag.

Dziś jest wtorek.

Lektion

Thema: Kinder aus aller Welt.

 Dzieci z całego świata.

 

To jest strona z zeszytu ćwiczeń „Zebra 1 Arbeitsheft Lesen/ Schreiben” s. 25




Heute ist Mittwoch.

Dziś jest środa.

Lektion

Thema: Wo lebst du? Gdzie ty mieszkasz?

Ich lebe in Polen.  Mieszkam w Polsce.

Ich lebe in …………………………………(podaj nazwę miejscowości)


                                                          Niemcy                               Polska

                                                Deutschland                           Polen



Heute ist Donnerstag.

Dziś jest czwartek.

Lektion

Thema: Was mag er /sie?

Co lubi on / ona?


Poniżej obrazek z zeszytu ćwiczeń „Zebra 1 Arbeitsheft Lesen/ Schreiben“ S. 12



Pommes – frytki

der Salat- sałata, sałatka

der Fisch - ryba

die Suppe- zupa

der Saft- sok

 

Heute ist Freitag.

Dziś jest piątek.

Lektion

Thema: Ich mag, ich mag nicht.

*Ich mag nicht … Ja nie lubię …

essen- jeść

trinken – pić

*der Tee - herbata




 

Viel Spaß beim Lernen!!!



ŹRÓDŁA:

„Zebra 1 Lesebuch” s. 26-27

„Zebra 1 Arbeitsheft Lesen/Schreiben” s. 12 i s. 25

Pixabay: szkice państw Polski i Niemiec

Chomikuj: kolorowanki



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Edukacja wczesnoszkolna