Dzień dobry!😊 Dzisiaj: wysłuchasz tekstu i wypowiesz się na jego temat, poznasz i nauczysz się pisać zi, Zi, poćwiczysz dzielenie wyrazów na głoski, litery i sylaby. Wczoraj poznałeś spółgłoskę ź . Dziś zajmiemy się bardzo podobnie brzmiącą głoską zi. Na początku otwórz podręcznik na stronie 7. Poproś rodzica, by przeczytał Ci drugą część czytanki o koziołku Dyziu głośno i wyraźnie. Jakie warzywa i ziółka zasiał Dyzio w swoim ogródku? Jaki kolor mają rośliny Dyzia? Dyzio zasiał w swoim ogródku miętę, sałatę i pietruszkę. Te rośliny są koloru zielonego. Wyraz zielony ma 6 głosek (czyli to, co mówimy i słyszymy) → zi-e-l-o-n-y Wyraz zielony ma 7 liter (czyli to, co widzimy i zapisujemy) → z-i-e-l-o-n-y Wyraz zielony ma 3 sylaby → zie-lo-ny Ile głosek, liter i sylab mają poniższe wyrazy? Zapisz odpowiednią liczbę. Możesz narysować podobną tabelkę w zeszycie. ,,Zi" jest dwuznakiem, ponieważ składa się z dwóch znaków. Zo...
Dzień dobry moi Kochani!😌 Dzisiaj: wypowiesz się na temat segregowania śmieci, poćwiczysz poprawną pisownię podanych czasowników, poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. EDUKACJA POLONISTYCZNO- PRZYRODNICZA: Na początku otwórz swój podręcznik na stronie 12-13 i przeczytaj fragment wiersza Marcina Brykczyńskiego pt. ,,Marsz do kosza" . Odpowiedz na pytania: Dlaczego nie wszystkie śmieci powinny trafić do kosza? Które z nich nadają się do powtórnego przetworzenia? W jaki sposób można wykorzystać posegregowane i przetworzone śmieci? Co można z nich zrobić? Co należy zrobić ze śmieciami przed ich wyrzuceniem? Zobacz filmik ↓ CO SEGREGUJEMY I GDZIE WYRZUCAMY? A CO Z BATERIAMI? ❗CIEKAWOSTKA❗ Na koniec rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń. Znajdziesz je na stronie 11, 12 i 13. 📖 EDUKACJA MATEMATYCZNA: Zadanie 1. Zadanie 2. Na koniec rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 51. Życzę Wam pięknego weekendu! Do zobaczenia w poniedziałek 💜
26.03.2021r. 26 III 2021r. Witam Was cieplutko w piątek! Już tydzień nauki zdalnej za Wami. Brawa dla Was, radzicie sobie z nią znakomicie! 👀👍 Dzisiaj: przeczytasz wiersz, zapiszesz wybraną zwrotkę do zeszytu, wykonasz ćwiczenia ortograficzne i językowe, wykonasz obliczenia pieniężne. E DU KA CJA PO LO NI STYCZ NA : Na początku otwórz swój podręcznik na stronie 56. Przeczytaj wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej pt. ,,Budki, dudki, bieg i śnieg". Przyjrzyj się wyrazom , które zostały wyróżnione w tekście, a w szczególności literkom , które zostały zaznaczone na zielono. Przypominam, że literki widzimy👀 i zapisujemy📝, natomiast głoski słyszymy👂 i mówimy👄. Przyjrzyj się modelom wyrazów budki i buda : Wymów na głos głoski w wyrazie budka . Co zauważasz? Zdarza się, że niektóre głoski zapisujemy inaczej niż słyszymy. Zależy to od ich dźwięczności . PARY GŁOSEK DŹWIĘCZNYCH I BEZDŹWIĘCZNYCH w - f d - t g - k b - p z - s By dowiedzieć się, czy głoska jest dźwięczna czy bezdźwięczna...
Komentarze
Prześlij komentarz