Muzyka

Temat: Krakowiaczek ci ja …. 
Cel:
·        poznam cechy krakowiaka
·        pokoloruje strój krakowski
·        posłucham krakowiaka i potańczę

1. Posłuchaj piosenki „Krakowiczek ci ja”. Ta piosenka ma rytm krakowiaka – polskiego tańca narodowego. Pośpiewaj i zastanów się, jakie cechy ma ten taniec.


Krakowiaczek ci ja, krakowskiej natury
Kto mi w drogę włazi, ja na niego z góry.
Krakowiaczek ci ja, któż nie przyzna tego.
Siedemdziesiąt kółek u pasika* mego.

Krakowiaczek ci ja z czerwoną czapeczką,
szyta kierezyja*, bucik z podkóweczką.
Gra mi wciąż muzyka, a kółka trzepocą,
jak małe księżyce w blasku się migocą.
*pasik – pas
*kierezyja – to męskie okrycie wierzchnie

2. Zapisz w zeszycie pod tematem lekcji określenia, które pasują do krakowiaka.



3. Obejrzyj teraz jak się tańczy krakowiaka.


Wesolutki i skoczny ten taniec, prawda?

4. Też chcesz potańczyć? Nie ma sprawy. Obejrzyj filmik i poćwicz kroki. Najlepiej z mamą lub tatą!


5. Teraz możesz odpocząć i pokolorować krakowski strój




7. Jak będziesz gotowy, wytnij i przyklej do zeszytu wraz z tekstem piosenki.

Pozdrawiam serdecznie
  Wasza p. Gabriela

Źródła:
        YouTube

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Edukacja wczesnoszkolna