Edukacja wczesnoszkolna

Dzień dobry! Budzimy się! 
Mam nadzieję, że się wyspałeś i masz teraz mnóstwo energii na nowy dzień. 

Dzisiaj:

  • poznasz nazwy zwierząt hodowlanych i ich potomstwa,
  • poznasz nazwy produktów pochodzenia zwierzęcego,
  • nauczysz się pisać liczbę 17.

Rozpocznij swoją domową lekcję od zapoznania się z tekstem informacyjnym w podręczniku na stronie 62. Poproś rodzica, by Ci go przeczytał. 

Odpowiedz na pytania:
  1. Jakie zwierzęta zostały pokazane na zdjęciach? 
  2. W jakim celu ludzie je hodują?

Zobacz filmik o zwierzętach z wiejskiego podwórka:


  • Jeśli chcesz, możesz wyszukać w dostępnych źródłach więcej informacji na temat tych zwierząt. Poproś o pomoc mamę lub tatę.

Teraz spróbuj rozwiązać zagadki o zwierzętach hodowlanych: 
  1. Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje! (krowa)
  2. Słabo śpiewa, choć to ptak. A jak śpiewa? -ko-ko-dak! (kura)
  3. Krzywo chodzi nieboraczka, lubi pływać, zwie się...(kaczka)
  4. Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana. (świnia)
  5. Podczas upału, mrozu i pluchy one na sobie noszą kożuchy. (owce)
  6. Chadzają zwykle jedna za drugą. Gęgają, wyciągając szyję długą. (gęsi)

Ludzie hodują zwierzęta, ponieważ dają nam one jedzenie i ubranie. Dopasuj produkty do zwierzątka, które od niego otrzymujemy:

https://wordwall.net/play/1138/234/638

Jakie jest Twoje ulubione danie? Z jakich produktów jest ono przygotowywane? Jakiego pochodzenia są te produkty?

Przypasuj zwierzę do pary- dziecko do rodzica:

https://wordwall.net/play/1138/799/197

Myślę, że teraz bez problemu wykonasz zadania w zeszycie ćwiczeń ze strony 54 🐎🐑🐐🐓🐖



Zrób sobie chwilkę przerwy: napij się wody, poskacz chwilkę jak piłeczka i zrób trzy głębokie wdechy...



Teraz czas na trochę matematyki. 

Zadanie 1.
Dzieci wycinały koła. Dziewczynki wycięły 10 dużych kół, a chłopcy 6 małych. Ile kół wycięły dzieci? Narysuj odpowiednią ilustrację i zapisz obliczenie (w zeszycie). 

Zadanie 2.
Dziewczynki wycięły 16 kół i ułożyły je na tablicy. Nauczycielka dołożyła jeszcze jedno koło. Ile jest teraz kół? Zapisz odpowiednie obliczenie.


Przygotuj sobie 17 liczmanów w taki sposób, żebyś miał np. 10 czerwonych i 7 niebieskich patyczków.

Przedstaw poniższe przykłady za pomocą liczmanów:

17 - 7 =
17 - 10 =
10 + 6 + 1 =
17 - 1 =
10 + 5 + 2 =

Oto liczba 17:


Teraz poćwicz pisanie liczby 17 palcem w powietrzu oraz na blacie stołu. Zwróć uwagę na poprawny kierunek kreślenia. 
Otwórz ćwiczenia z matematyki na stronie 31. Napisz cyfrę 17 w kratkach- zwróć uwagę na odległość pomiędzy cyfrą 1 i 7. 

Wykonaj pozostałe ćwiczenia ze strony 31.


Zadanie 3.
Narysuj w zeszycie ilustracje do działań.

10 + 7 
7 + 10


Na koniec zakręć kołem i wykonaj 4 przykłady, które uda Ci się wylosować!

⇾ https://wordwall.net/pl/resource/1140705 ⇽



Trzymaj się zdrowo i dużo się uśmiechaj-
Pani Dajana 😊



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Edukacja wczesnoszkolna

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA