Edukacja wczesnoszkolna
Dzień dobry! Budzimy się!
Mam nadzieję, że się wyspałeś i masz teraz mnóstwo energii na nowy dzień.
Dzisiaj:
Mam nadzieję, że się wyspałeś i masz teraz mnóstwo energii na nowy dzień.
Dzisiaj:
- poznasz nazwy zwierząt hodowlanych i ich potomstwa,
- poznasz nazwy produktów pochodzenia zwierzęcego,
- nauczysz się pisać liczbę 17.
Rozpocznij swoją domową lekcję od zapoznania się z tekstem informacyjnym w podręczniku na stronie 62. Poproś rodzica, by Ci go przeczytał.
Odpowiedz na pytania:
- Jakie zwierzęta zostały pokazane na zdjęciach?
- W jakim celu ludzie je hodują?
Zobacz filmik o zwierzętach z wiejskiego podwórka:
- Jeśli chcesz, możesz wyszukać w dostępnych źródłach więcej informacji na temat tych zwierząt. Poproś o pomoc mamę lub tatę.
Teraz spróbuj rozwiązać zagadki o zwierzętach hodowlanych:
- Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje! (krowa)
- Słabo śpiewa, choć to ptak. A jak śpiewa? -ko-ko-dak! (kura)
- Krzywo chodzi nieboraczka, lubi pływać, zwie się...(kaczka)
- Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana. (świnia)
- Podczas upału, mrozu i pluchy one na sobie noszą kożuchy. (owce)
- Chadzają zwykle jedna za drugą. Gęgają, wyciągając szyję długą. (gęsi)
Ludzie hodują zwierzęta, ponieważ dają nam one jedzenie i ubranie. Dopasuj produkty do zwierzątka, które od niego otrzymujemy:
⇾ https://wordwall.net/play/1138/234/638 ⇽
Jakie jest Twoje ulubione danie? Z jakich produktów jest ono przygotowywane? Jakiego pochodzenia są te produkty?
Przypasuj zwierzę do pary- dziecko do rodzica:
⇾ https://wordwall.net/play/1138/799/197 ⇽
Myślę, że teraz bez problemu wykonasz zadania w zeszycie ćwiczeń ze strony 54 🐎🐑🐐🐓🐖
Zrób sobie chwilkę przerwy: napij się wody, poskacz chwilkę jak piłeczka i zrób trzy głębokie wdechy...
Teraz czas na trochę matematyki.
Zadanie 1.
Dzieci wycinały koła. Dziewczynki wycięły 10 dużych kół, a chłopcy 6 małych. Ile kół wycięły dzieci? Narysuj odpowiednią ilustrację i zapisz obliczenie (w zeszycie).
Zadanie 2.
Dziewczynki wycięły 16 kół i ułożyły je na tablicy. Nauczycielka dołożyła jeszcze jedno koło. Ile jest teraz kół? Zapisz odpowiednie obliczenie.
Przygotuj sobie 17 liczmanów w taki sposób, żebyś miał np. 10 czerwonych i 7 niebieskich patyczków.
Przedstaw poniższe przykłady za pomocą liczmanów:
17 - 7 =
17 - 10 =
10 + 6 + 1 =
17 - 1 =
10 + 5 + 2 =
Oto liczba 17:
Teraz poćwicz pisanie liczby 17 palcem w powietrzu oraz na blacie stołu. Zwróć uwagę na poprawny kierunek kreślenia.
Otwórz ćwiczenia z matematyki na stronie 31. Napisz cyfrę 17 w kratkach- zwróć uwagę na odległość pomiędzy cyfrą 1 i 7.
Wykonaj pozostałe ćwiczenia ze strony 31.
Zadanie 3.
Narysuj w zeszycie ilustracje do działań.
10 + 7
7 + 10
Na koniec zakręć kołem i wykonaj 4 przykłady, które uda Ci się wylosować!
⇾ https://wordwall.net/pl/resource/1140705 ⇽
Trzymaj się zdrowo i dużo się uśmiechaj-
Pani Dajana 😊
Komentarze
Prześlij komentarz