Edukacja wczesnoszkolna
Dzie艅 dobry!
Przedstawiam plan dzia艂ania na poniedzia艂ek 馃槉
Dzisiaj:
- wypowiesz si臋 na podstawie wys艂uchanego tekstu i w艂asnych do艣wiadcze艅,
- opowiesz o wydarzeniach na podstawie historyjki obrazkowej,
- dowiesz si臋, jak w艂a艣ciwie obchodzi膰 si臋 ze zwierz臋tami.
- opiszesz swojego pupila i wykonasz rysunek.
Na pocz膮tek popro艣 rodzic贸w o przeczytanie opowiadania Rafa艂a Witka ,,W艣ciek艂y chomik". Tekst znajduje si臋 na stronie 50 w podr臋czniku.
Upewnij si臋, czy dobrze zrozumia艂e艣 tekst i odpowiedz (ustnie) na pytania:
- Jak dziewczynki zachowywa艂y si臋 wobec chomika?
- Czym to si臋 sko艅czy艂o?
- W jakich sytuacjach zwierz臋ta, zazwyczaj przyja藕nie nastawione do ludzi, mog膮 zachowywa膰 si臋 agresywnie?'
- Jak rozumiesz zdanie: Zwierz臋ta to nie zabawki?
Zwr贸膰 uwag臋 na zapis wyrazu chomik:
cho mik
G艂oska ,,ch" jest dwuznakiem i sp贸艂g艂osk膮, dlatego w modelu g艂oskowym (kwadraciki czerwone to samog艂oski, a niebieskie to sp贸艂g艂oski) zaznaczamy j膮 kolorem niebieskim.
G艂oska ,,ch" jest dwuznakiem i sp贸艂g艂osk膮, dlatego w modelu g艂oskowym (kwadraciki czerwone to samog艂oski, a niebieskie to sp贸艂g艂oski) zaznaczamy j膮 kolorem niebieskim.
Zadanie 1. W zeszycie 膰wicze艅 na stronie 40 czeka na Ciebie zadanie 1. Ponumeruj ilustracje zgodnie z kolejno艣ci膮 wydarze艅 w opowiadaniu ,,W艣ciek艂y chomik". Spr贸buj opowiedzie膰 t臋 histori臋 w艂asnymi s艂owami!
Zadanie 2. W zadaniu 2 ze strony 40 musisz uzupe艂ni膰 zdanie w taki spos贸b, 偶eby zgadza艂o si臋 z tre艣ci膮 opowiadania.
Ch臋tnie si臋 dowiem, jakie Ty masz zwierz膮tko domowe. Spr贸buj opisa膰 je w paru zdaniach (3-4). Napisz jakiej jest rasy, jak ma na imi臋 i jak wygl膮da. Je艣li nie masz swojego pupila, to opisz jakiego chcia艂by艣 mie膰. Na koniec narysuj go najpi臋kniej jak potrafisz. Zadanie wykonaj w zeszycie w lini臋, je艣li jednak nie masz takiego w domu, to przesy艂am wz贸r liniatury:
Ch臋tnie si臋 dowiem, jakie Ty masz zwierz膮tko domowe. Spr贸buj opisa膰 je w paru zdaniach (3-4). Napisz jakiej jest rasy, jak ma na imi臋 i jak wygl膮da. Je艣li nie masz swojego pupila, to opisz jakiego chcia艂by艣 mie膰. Na koniec narysuj go najpi臋kniej jak potrafisz. Zadanie wykonaj w zeszycie w lini臋, je艣li jednak nie masz takiego w domu, to przesy艂am wz贸r liniatury:
Zajrzyj jeszcze na chwil臋 do podr臋cznika. Na stronie 51 znajduj膮 si臋 ilustracje. Jak my艣lisz- na kt贸rych obrazkach dzieci zachowuj膮 si臋 w艂a艣ciwie, a na kt贸rych nara偶aj膮 si臋 na niebezpiecze艅stwo?
![]() |
dzik |
![]() |
osa |
偶mija zygzakowata Widz膮c os臋, 偶mij臋 lub dzika zachowaj ostro偶no艣膰! Osa mo偶e Ci臋 u偶膮dli膰, a 偶mija uk膮si膰. Dzik, gdy poczuje si臋 zagro偶ony mo偶e zrobi膰 Ci niema艂膮 krzywd臋. Gdy dzikie zwierz臋 podchodzi do Ciebie, a nie ucieka mo偶e by膰 ci臋偶ko chore i mo偶e Ci臋 zarazi膰.
Na koniec wykonaj jeszcze 膰wiczenia ze strony 41.
Ps. Przeczytaj dzi艣 dowolnie wybrany przez Ciebie tekst- mo偶e to by膰 ju偶 wcze艣niej poznany fragment z podr臋cznika. Pami臋taj, by 膰wiczy膰 czytanie przynajmniej 15 minut dziennie 馃槉
Jeszcze ma艂a gimnastyka twarzy! Na艣laduj miny domowych zwierzak贸w:
Jak z艂y pies- unie艣 g贸rn膮 warg臋 tak, by z臋by by艂y widoczne i udawaj warczenie wrrr...
Jak glonojad na 艣cianie akwarium- przyssij koniec j臋zyka do podniebienia.
Jak chomik, kt贸ry je- wypchnij policzki raz z lewej, raz z prawej strony.
Powodzenia! 馃榾
|
Komentarze
Prze艣lij komentarz