Przeczytajcie opis z Biblii o tym jak Mędrcy przyszli do Pana Jezusa:
Gdy Pan Jezus się urodził, kilku mędrców mieszkających na Wschodzie ujrzało dziwną gwiazdę na niebie. Mędrcy zaczęli szukać w księgach, co ta gwiazda może znaczyć. W końcu odkryli, że może ona oznaczać narodziny wielkiego króla, więc zdecydowali się iść za gwiazdą. Nie wiedzieli dokąd ich ona zaprowadzi. Po wielu dniach podróży dotarli do Jerozolimy, gdzie poszli pytać króla Heroda: Gdzie narodził się nowy Król? Przyszliśmy oddać mu pokłon i złożyć dary. Herod się zaniepokoił a jego doradcy powiedzieli, że nowy Król miał narodzić się w Betlejem. Mędrcy podążali do Betlejem za gwiazdą, która zatrzymała się nad grotą. Kiedy weszli do środka ujrzeli Dzieciątko i Jego Matkę. Złożyli mu pokłon i ofiarowali dary: złoto, kadzidło i mirrę. Następnie wyruszyli w drogę powrotną do swoich domów.
Posłuchaj kolędy:
Mędrcy przynieśli to, co mieli najcenniejsze:
złoto kadzidło mirra
Ty też możesz ofiarować Panu Jezusowi swój dar. A co może być tym darem? Twoje dobre uczynki, którymi okazujesz miłość Panu Jezusowi.
Dzień dobry!😊 Dzisiaj: wysłuchasz tekstu i wypowiesz się na jego temat, poznasz i nauczysz się pisać zi, Zi, poćwiczysz dzielenie wyrazów na głoski, litery i sylaby. Wczoraj poznałeś spółgłoskę ź . Dziś zajmiemy się bardzo podobnie brzmiącą głoską zi. Na początku otwórz podręcznik na stronie 7. Poproś rodzica, by przeczytał Ci drugą część czytanki o koziołku Dyziu głośno i wyraźnie. Jakie warzywa i ziółka zasiał Dyzio w swoim ogródku? Jaki kolor mają rośliny Dyzia? Dyzio zasiał w swoim ogródku miętę, sałatę i pietruszkę. Te rośliny są koloru zielonego. Wyraz zielony ma 6 głosek (czyli to, co mówimy i słyszymy) → zi-e-l-o-n-y Wyraz zielony ma 7 liter (czyli to, co widzimy i zapisujemy) → z-i-e-l-o-n-y Wyraz zielony ma 3 sylaby → zie-lo-ny Ile głosek, liter i sylab mają poniższe wyrazy? Zapisz odpowiednią liczbę. Możesz narysować podobną tabelkę w zeszycie. ,,Zi" jest dwuznakiem, ponieważ składa się z dwóch znaków. Zo...
Dzień dobry moi Kochani!😌 Dzisiaj: wypowiesz się na temat segregowania śmieci, poćwiczysz poprawną pisownię podanych czasowników, poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. EDUKACJA POLONISTYCZNO- PRZYRODNICZA: Na początku otwórz swój podręcznik na stronie 12-13 i przeczytaj fragment wiersza Marcina Brykczyńskiego pt. ,,Marsz do kosza" . Odpowiedz na pytania: Dlaczego nie wszystkie śmieci powinny trafić do kosza? Które z nich nadają się do powtórnego przetworzenia? W jaki sposób można wykorzystać posegregowane i przetworzone śmieci? Co można z nich zrobić? Co należy zrobić ze śmieciami przed ich wyrzuceniem? Zobacz filmik ↓ CO SEGREGUJEMY I GDZIE WYRZUCAMY? A CO Z BATERIAMI? ❗CIEKAWOSTKA❗ Na koniec rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń. Znajdziesz je na stronie 11, 12 i 13. 📖 EDUKACJA MATEMATYCZNA: Zadanie 1. Zadanie 2. Na koniec rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 51. Życzę Wam pięknego weekendu! Do zobaczenia w poniedziałek 💜
26.03.2021r. 26 III 2021r. Witam Was cieplutko w piątek! Już tydzień nauki zdalnej za Wami. Brawa dla Was, radzicie sobie z nią znakomicie! 👀👍 Dzisiaj: przeczytasz wiersz, zapiszesz wybraną zwrotkę do zeszytu, wykonasz ćwiczenia ortograficzne i językowe, wykonasz obliczenia pieniężne. E DU KA CJA PO LO NI STYCZ NA : Na początku otwórz swój podręcznik na stronie 56. Przeczytaj wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej pt. ,,Budki, dudki, bieg i śnieg". Przyjrzyj się wyrazom , które zostały wyróżnione w tekście, a w szczególności literkom , które zostały zaznaczone na zielono. Przypominam, że literki widzimy👀 i zapisujemy📝, natomiast głoski słyszymy👂 i mówimy👄. Przyjrzyj się modelom wyrazów budki i buda : Wymów na głos głoski w wyrazie budka . Co zauważasz? Zdarza się, że niektóre głoski zapisujemy inaczej niż słyszymy. Zależy to od ich dźwięczności . PARY GŁOSEK DŹWIĘCZNYCH I BEZDŹWIĘCZNYCH w - f d - t g - k b - p z - s By dowiedzieć się, czy głoska jest dźwięczna czy bezdźwięczna...
Komentarze
Prześlij komentarz